پایه تحصیلی  اول متوسطه

پایه تحصیلی اول متوسطه

به وبلاگ دانش اموزی خوش امدید
پایه تحصیلی  اول متوسطه

پایه تحصیلی اول متوسطه

به وبلاگ دانش اموزی خوش امدید

تیزهوشان(2)

تیزهوشی و هزار تا دردسر!

ادامه داستان 

راستش اولین سالی که وارد تیزهوشان شدم (سال هفتم) علاقه ای به درس خوندن نداشتم

کلاس های تابستانی برامون برگزار کردن ٫خیلی شور و هیجان داشتم تا همکلاسی هامو بشناسم و باهاشون حرف بزنم.

ولی اونجوری که فک می کردم نبود ٫ اون موقع همه لباسای مدرسه ششم خودشونو میپوشیدن و احساس می کردم کلا بیگانه ایم باهم! هر گروه از دانش آموزا با لباسای یکسان باهم می گشتن و هیچکس از مدرسه های دیگه با بچه های مدرسه دیگه حرف نمی زد... خیلی عجیب بود


در سال تحصیلی هم حس خوبی نداشتم ٫ هنوز باهم جفت و جور نشده بودیم. می تونم اعتراف کنم که هفتم افت تحصیلی داشتم! خوب اینکه طبیعیه!اصلا فک نمی کردم اینجوری قراره پدرمونو در بیارن! ولی بازم یادم نمیاد از درسی متنفر بوده باشم! من همه درسارو دوس داشتم به جز اون چرتو پرتا که جدیدا گذاشتن!

 

به ریاضی بیشتر از بقیه درسا علاقه مند بودم چون خاطره خوبی از دبیرمون داشتم٫ اولین روزی که اومدن درس بدن مثه بلبل به سوالاتشون جواب دادیم! 

درس فیزیک... اونم بدک نبود من تو فیزیک زرنگ بودم البته همه بچه ها راحت می گرفتن این درسو چون دبیرمون زیاد درسشو جدی نمی گرفت و خلاقیت نداشت

زیست... نه زیاد جالب نبود بیشتر درسا فیزیولوژی انسان بودن(اگه درس نوشتم!) و مورد علاقه من نبودن!

شیمی... همیشه از شیمی ترس داشتم  چون هیچ وقت نتونستم نمره خوبی بگیرم. احساس می کردم خیلی در شیمی ضعیفم....

ادبیات:بدک نبود٫ در فارسی مشکل خاصی نداشتم


سال تحصیلی  هفتم گذشت و امتحانای خردادو هم پاس کردیم

من در سال هشتم بیشتر تغییر کردم و تصمیم گرفتم تلاشمو بیشتر کنم.

علاقه من به درسا   به این ترتیب تغییر کرد

ریاضی: نیمه اول سال افتضاح بود! به هیچ وجه نمی تونستم نمره خوب  بگیرم اعتراف می کنم ترم اول ریاضی 16.5 شدم

ترم دوم کلا  فرق کرد من امیدمو از دست ندادم بیشتر تلاش کردم و تمرین کردم امتحان خرداد ریاضی کامل گرفتم. دیگه  مطمعن شدم که هوش کافی دارم!


زیست: خیلی عالی بود. عاشق دبیرمون بودم و درسا هم عالی بودن  حتی زمین شناسی رو هم دوست داشتم و مبحثا زیاد سخت نبودن. ترم اول تا دوم عالی بودم تو این درس


شیمی: بازم ازش می ترسیدم و ترم اول زیاد جالب نبود٫ ترم دوم یکم تلاشمو بیشتر کردم و جالبترش این بود که کل زورمو تو امتحانای خرداد زدم از کتابای دبیرستان گرفته تا جزوه هاش همشو خوندم و احساس کردم که تو شیمی وضعم بهتر شده

مطمعن نیستم که شیمی خرداد رو کامل شدم ولی 19 به بالا شدم(بازم خوبه!)


فیزیک: از اول تا آخرش توش قوی بودم و مشکل خاصی نداشتم.  دبیرمون تغییر کرده بود خیلی از بچه ها اون سال تو فیزیک یکم افت کردن و اینکه من توش قوی بودم به من غرور خاصی میداد


خلاصه بگم که  رفتن تو مدارس تیزهوشان تازگیا به این راحتی نیست٫ حتی پس از وارد شدن به مدارس برتر تلاشتونو باید چند برابر کنید


اگر سال اول و دوم افت کردین اشکالی نداره خوب پیش میاد..


سال سوم(نهم) باید جدی تر بشین چون شما قراره بازم تیزهوشان بدین 


دقیقا اطلاعات خاصی درباره اینکه چجوری و کدوم پایه ها رو قراره بدیم ندارم

شما میتونید نظر خود را بین کنید بازم...

 با نهایت احترام.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد