پایه تحصیلی  اول متوسطه

پایه تحصیلی اول متوسطه

به وبلاگ دانش اموزی خوش امدید
پایه تحصیلی  اول متوسطه

پایه تحصیلی اول متوسطه

به وبلاگ دانش اموزی خوش امدید

چجوری مفهومی درس بخونیم

این پست با پستای قبلی که روش مطالعه نفرات برتر کنکورو گفته بود فرق داره


من میخوام متد هایی که خودم برا خوندن هر درس  استفاده میکنمو به  شما یاد بدم

 

اگه میخوایین  با روشی متفاوت تر از هرکسی که میشناسید درس بخونین برین ادامه مطلب!

 

 

 در حال حاضر من پایه نهم میخونم و میدونم که تو کارم موفقم 

فک میکنم من متفاوت درس میخونم و دوستایی که میشناسم و دورو برم هستن همشون به یک روش خاص  درس میخونن. با جدیت تمام میتونم بگم 90% حفظی! بلههه اینطوره!

(البته این روش ها  برا متوسطه دوم و کنکوریا پیشنهاد نمیشه!)



خیلی از بچه ها تا با یه متن روبرو میشوند میشینن تک تک کلماتشو حفظ میکنن .فرقی نداره چه درسی باشه

خیلیا حتی ریاضی رو هم حفظ میکنن


راستش من با حرفای همیشگی مشاورا مشکل دارم

اونا همشون یه چیز میگن، خودشونم نمیدونن چه چیز میگن   چون به حرفایی که میگن  اطمینان   کافی ندارن

اونا همیشه عموم مردمو در نظر میگیرن ;دریغ از اینکه  بینشون آدم هایی هم  وجود  دارن که نمیتونن اون روشو تو درس خوندشون پیاده کنن.


  • من  ذاتا آدم بازیگوشی هستم  ولی نه زیاد که به درسم لطمه بزنه. راستش یک جا نشستن و خیره شدن به یک کتاب درسی  برام خیلی سخته

  • من هیچ وقت نمیتونم بدون مداد درس بخونم چون هرچیز مهمی که میبینم رو زیرش خط میکشم،بعضی وقتا به خود متن چیز هایی رو هم اضافه میکنم که قبلا میدونستم و در اخر کتاب درسی سفید مثل یک روزنامه در هم برهم میشه که همه چی توش قاطی پاتیه.

  • هیچ وقت یک دفتر پاک نویس و چک نویس نداشتم و وقتمو صرف بازنویسی  درسا نمی کنم چون وقت تلف کنیه، با این که دفترت نا منظم میشه ... ولی به نظرم مجبور نیستم آدم منظمی باشم .. تو هم مجبور نیستی!

  • همیشه  سر کلاس درس به حرف معلما به دقت گوش میکردم و روشن بینانه به موضوع های مختلف نگاه میکردم. گاهی وقتا سوالا ی پیچیده میپرسم اخرش معلما یا مسخره میکنن یا هم جواب نمیدن چون هیچی نمیفهمن!

  • هیچ وقت یه درسو حفظ نکردم و نمیتونم این کارو بکنم باید بفهمم اون متن چی میگه و هدفش چیه

  • سعی میکنم از نمره بد ناراحت نشم.هیچ کس نمیتونه همیشه بیست بگیره،منم مجبور نیستم تو هر درسی بیست بگیرم و  همیشه نمره های خوب آدمو مغرور میکنه و سعی میکنم اگه روزی خوب گرفتم همون روشو ادامه بدم و به خودم مغرور نشم

  •  خیلی وقتا معلم فیزکمون یا ریاضی مون سوالی رو مطرح میکرد ، من روی سوالو کامل نمی نوشتم و فقط چیزایی که لازم بود رو می نوشتم، قبل اینکه معلم فرصتی رو به دانش آموزان بده ،سوالو  حل میکردم-

          یعنی سریعتر از بچه های دیگه-به نظرم راز موفقیت سر کلاس درس تیز و سریع بودنه و نشان اینه که درسو خیلی زود یاد میگیری


  • اکثر مشاورا میگن که هر روز از هر درسی تست بزنین،درس هر روزتونو مرور کنید،روزی 8 ساعت و روزای تعطیل 12 ساعت درس بخونین و... از این چرتو پرتا .... من به دلایل زیر گفته هاشونو نقض میکنم:

  1. مشاور عزیز شاید قسمت اول حرفتون درست باشه و تست زنی موجب سرعت میشه، ولی وقتی من اون درسو یادم رفته و باز هم باید مرور کنم، سر سری نمیشینم مرور کنم،ترجیح میدم اون درسو اگه اختصاصی بوده برم پیشرفته تر یاد بگیرم و در نتیجه بعد کلی زور زدن حوصله تست زدنم نمیاد اگه اون درس  عمومی بوده بازم ترجیح میدم یبار قشنگ مرور کنم و در آخر اگه وقت داشته باشم تست بزنم


  1.  وایی ان چه حرفیه میگی؟!  این کار خیلی سخته. البته اگه کسی بخواد میتونه این کارو بکنه  میتونه انجامش بده ولی من از کارهای اجباری متنفرم. حوصلم نمیکشه درسی رو که 2 ساعت پیش خوندم رو بازم بیام 4-5 ساعت بعد بخونم

  2. نگو که خودت تونستی یک روز 12 ساعت درس بخونی ،حالا وضعت اینطوری نمی شد و مشاور نمیشدی و میشدی یه آدم کار درست تر!

  • (چقدر زیاد حرف زدم!) من همیشه درسای سختو با طنز میخونم. مثل تاریخ انقلاب اسلامی یا حکومت ها         میتونم از یه بند درسی، یه داستان بسازم و برا خودم تعریف کنم تا یادم بمونه. گاهی هم رمز درست میکنم و این به نظرم درست ترین کاره. رمز هایی از قبیل شعر،کلمه معنادار،تصویر طنز و کلی چیزای دیگه   فقط کمی خلاقییت میخواد و یه مداد شیرین

  • کتاب مطالعاتو دستتون بگیرین، تو درسایی مثل مدنی وقتی به موارد زیاد برخورد کردین، نترسین! شماره گذاری کنید و همشو یبار دیگه بخونید

  • وقتی به جغرافیا رسیدین و کشور ها و اسم های مختلف، سعی کنین شهر هارو جوری مرتب کنید یه با گذاشتن حرف اولشون یه کلمه معنا دار بدست بیاد مثلا تو قسمت جغرافیای نهم:(نام چند کشور فقیر مطلق آسیا را نام ببرید:موزامبیک-اتیوپی-نپال-ت... خوب من رمز اینو اینجور در اوردم:متان) یا تو جغرافیای هشتم(نام رودهای بزرگ قاره آفریقا رو نام ببرید: یادم نیست کدوم رود ها بود ولی رمزش زنکان بود!)

  • من برا تاریخ ادبیاتم این کارو میکنم آثار نویسندگان و شاعرانو یا باهاشون شعر میسازم یا یه کلمه معنادار درست میکنم . برا آثار قیصر امین پور خیلیا شعر گفتن و شعر منم اینه:
  • در کوچه ی آفتاب،تنفس صبح به قول پرستو مه  مثل چشمه مثل رود هست.آیینه های ناگهان مثل گلها، همه آفتابگردانند
  • (نمیدونم معنی داشت یا نه!)

 خلاصه اینا چکیده تفکرات من هست

خیلی به ندرت کسی رو دیدم که مثل من درس بخونه، اگه ببینم اون روز واقعا باید تعجب کنم!


شما روش درس خوندنتون چجوریه؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد